srsfeqah.fotopages.com

By: srs feqah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 6-Dec-2007 12:06 Email | Share | Bookmark
JALAN-JALAN

sempadan Perak; 1993
Johol
Johol lg..
Batu Kikir-Kuala Pilah
lebuh raya Port Dickson
lebuh raya PD lg..
Kuantan-N9
otw ke Cameron Highlands
otw ke Cameron lg..
LPT; otw ke Kuantan
LPT; otw ke Kuantan lg
sempadan Pahang-Terengganu

Ketika saya sedang ‘membelek-belek’ koleksi gambar-gambar (sementara menunggu ‘kedatangan’ gambar-gambar terbaru), saya terjumpa sejumlah gambar jalan raya-jalan raya ini..majoriti gambar-gambar ini saya ambil sendiri (maklum la, asyik duduk sebelah pemandu je; ‘co-driver’? ); aktiviti ini sedikit sebanyak telah ‘menemani’ saya sepanjang perjalanan..hanya minoriti gambar-gambar tersebut saya minta bantuan orang sebelah pemandu yang ambilkan (dlm situasi ini, saya memandu..)

Jalan2 memories
Sewaktu kecil dahulu, abah saya sangat suka membawa kami sekeluarga pergi berjalan-jalan. Setiap kali kemunculan cuti sekolah, kami pasti pergi ‘makan angin’. Selalunya kami pergi melawat makcik-makcik & pakcik-pakcik (nasib baik dalam Semenanjung Malaysia sahaja ) Abah saya juga sangat suka mengambil gambar; terutamanya papan-papan tanda ‘SELAMAT DATANG ke (lokasi2 tersebut)..’ Dan biasanya kami pula ter-suka rela/paksa rela/suka hati/rela hati jadi model; ‘bukan'Eh apo, sebagai bukti kito ponah sampai kEk situ’, ujar abah..
Seperkara lagi, pada waktu petang selepas asar & sebelum maghrib..selalunya abah akan membawa kami pergi berjalan-jalan di sekitar kampung & kampung-kampung yang berdekatan; menaiki van..
Itu dulu la, nijam (sekarang) anak2’Eh dah godang2 lako..takdo dah ‘main’ jenjalan nih..kalau ado pun, maso ghayo yo la..itupun kalau dapEk cuti lamo..tapi abah sekarang lagi seronok, dapat jalan ‘berdua-duaan’ je dengan mak; ‘honeymoonsss’..petang2 abah masih meneruskan aktiviti berjalan-jalan'Eh di sekitar kampung; sekarang ni naik motor’Eh; sengsoghang yo dEh..

Itulah sebabnya sehingga sekarang saya sangat suka pergi berjalan-jalan sambil menangkap gambar..mungkin perwarisan genetik (genetic inherited); bapa borek, anak-anak rintik..ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi (atau ke bawah ek??)..


Ahad ni (9 Dis 2007; pg-ptg) ada PESTA MASAKAN WARISAN di Dataran Merdeka; lebih 50 tukang masak dari serata Malaysia akan membuat pameran & demonstrasi masakan tradisional dari serata negeri..sumber dari KOSMO & KL.fm website

Quote:
Lee Lin** aritu g CH x perasan lak signboard tu..klu x leh jg amek gmbr..kena g lg ni..
Nur** rojak mi&cendol yg glamer'Eh kEk Pilah..maso kocik2 lu lak kalau poie kEk Air Mawang suko makan mi gogheng'Eh..re: kEk Moncheh sedagho xdo la, kawan tu ado..apsal Nur?..
ida_isk** sy pn suka jln2 cari mkn..jgn mkn2 cari jln, dah la..
MaDiHa** mmg itulah laluan yg 'popular' ke Pahang; Pilah-Serting-Muadzam-Kuantan; b4 Pilah Bkt Putus dulu ek..
ibu chempaka** Seremban-Pilah selalunya naik bas, so x dpt ambik gmbr (tp boleh je ek? hmm..) kalau naik kereta dr Johol ke Seremban/KL, kitorg ikut Kg Batu-Rembau..
Hajar** bagus jg b'gmbr d papan tanda; sbg kenang-kenangan + bukti berada di 'tmpt kejadian'..
Daalia** nextime k.Daalia try la wat 'special entry' utk jalan2 lak..Ellie bg kot..
zilzal** subhanALlah..x secantik 'yours'..
masriyah** klu nk wat sumber rjkn, kena wat 'special trip' utk ambik gmbr 'signboards' je; amek masa >ckit..
kuchai** tulah, tp skrg ni org dh copy&paste, super impose la..mcm2 ek..
yatie** a'ah budak2 skrg ni, posing maut; x 'hengat' + 'baeek' punye..
penyulawa** waahhh..koleksi akak lagi variasi; meriah tu..
kamalina** mmg meriah + seronok dpt g jln ramai2..tp klu nk g shopping; xleh ramai2, nnt b'gaduh lak..
tariqzaidanirah** abah mmg sporting; dulu, kini & selamanya..tp kitorg pun sporting gaks..he 3x
Harlina** ..
jeff** subhanALlah..bukan senang nk dpt 'view' camtu..
Ana** sama-lah abah kita..'parents' mmg suka wat gitu kot; amek gmbr anak2 wif 'signboards'..
FarEast Canon Shooter** o, lauk ek, bkn kuah?
mamasya** waahh, ramai rupanya yg ada 'hobi' camni..
ibu chempaka** re: i'ALlah..bilo ado maso nanti..
Sabrina** a'ah..kdg2 mmg xde mood nk amek gmbr..tunggu kamera mahal jugak kot..hehe
Daalia** ok, sy tunggu k.Daalia-nye entry..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net